بک لینک چيست

بک لینک چیست و کاربرد آن در سئو

در همين ابتداي مقاله ( بک لینک چيست ) ميخواهم با يک مثال ساده معني بک لینک را براي شما روشن كنم.فرض كنيد وارد سايتي شديد،در حين مطالعه آن كلمه هايي را مي بينيد كه زير آنها خط كشيده شده و با كليک بر روي آنها صفحات جديدي براي شما باز مي شود.درحقيقت، بک لینک یک مرجع یا استناد از یک صفحه به صفحه دیگر است . هنگامی که روی آن کلیک می شود، کاربر از صفحه فعلی خود به منبع وب دیگری متصل می شود. بک لینک به تبادل لینک بين وب سايت ها نيز گفته مي شود. در بیشتر موارد، بک لینک ها با نام های مختلفی از جمله هایپرلینک يا لینک های ورودی شناخته می شوند.

بک لینک یک تکنیک سئو خارج از صفحه (off-page ) برای افزایش رتبه وب سایت با توجه به نتایج موتورهای جستجو است. بک لینک ها به شکل URL وب سایت یا متن لنگر مي باشند كه در تصاوير نيز به كار برده مي شوند.موتورهای جستجو مانند گوگل از کیفیت و تعداد بک لینک ها به عنوان رتبه بندی استفاده می کنند و یک استراتژی اساسی در سئو است.

اگر مي خواهيد با راز بازاریابي دیجیتال آشنا شويد و بدانيد بک لینک چیست ؟ چرا اهميت دارد؟ ما در اين مقاله یک نمای کلی از چیستی بک لینک ها و اینکه چرا تولید آنها موثرترین راه برای سوددهي كسب و كار است،مي دهيم.

بک لینک چیست 3

بک لینک چيست و انواع آن :

بک لینک یک هایپرلینک است که به صفحه ای در سایت شما اشاره می کند.به زبان عامیانه بک لینک سناریویی است که در آن یک صفحه در اینترنت به صفحه ای در وب سایت شما ارجاع داده مي شود و شامل یک لینک قابل کلیک برای دسترسی به آن صفحه می شود.

“Backlink” مجموعه کاملی از اصطلاحات بهینه سازی موتور جستجو می شود. به طور خلاصه:

  • پیوند داخلی/لینک ورودی : پیوندی از صفحه اي از وب سایت شما به صفحه دیگر .يا به عبارتي پیوند داخلی گفته مي شود.
  • لینک ورودی : پیوندی از یک وب سایت ديگر به صفحه اي در وب سایت شما
  • پیوند ارجاع :پیوندی به یک صفحه از سايت تان (مثلا لينكي از یک ایمیل، یک سند Microsoft Word و غیره).
  • پیوند لنگر: پیوندی در یک صفحه به بخش دیگری از آن صفحه (از اين لينك براي مقالات طولانی به عنوان راهی برای پرش خوانندگان از یک محتوا به محتواي ديگر استفاده مي شود).

لینک ها مانند رأی هایی هستند که محبوبیت سايت شما را در گوگل افزایش می دهند. زمانی که سایت های معتبر به سایت شما لینک می دهند، گوگل ميفهمد که افراد واقعی اطلاعات سایت شما را مرتبط و مفید می دانند .هر چه تعداد بک لینک‌های بیشتری از وب‌سایت‌های معتبر داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که گوگل سایت شما را در نتایج جستجو در صفحات اول قرار مي دهد.

 

اهميت بک لینک براي وب سايتها

گوگل به طور متوسط ​​50٪ از کل ترافیک آنلاین را به كسب و كارها تزريق مي كند. PageRank یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی موتورهای جستجو در الگوریتم گوگل تبدیل شد. برخي صاحبان وب سایت شروع به خرید هزاران بک لینک مي كنند و یک شبه، در نتایج جستجوی Google بالا مي آيند.

از آن زمان، گوگل و سایر موتورهای جستجوی محبوب شروع به سرکوب اقداماتی مانند این (اغلب به عنوان سئو کلاه سیاه) با به روز رسانی الگوریتم پنگوئن کرده اند . این به روز رسانی سایتهايي را که بک لینک بی کیفیت دریافت كردند را جریمه می کند.

به این موضوع فکر کنید، يك پیوند از یک وب سایت باکیفیت ارزش بیشتری نسبت به 50 پيوند به وبلاگ و وب سايت هاي بي كيفيت دارد.به طور خلاصه، بهترین راه برای رتبه گرفتن در گوگل ، دریافت بک لینک های با کیفیت بالا است.

بک لینک ها به چند دلیل مهم هستند، از جمله:

  1. بک لینک ها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا محتوای شما را در نتایج جستجو پیدا کرده و در معرض ديد بازديد كندگان بيشتري قرار دهد.
  2. بک لینک ها به کاربران کمک می کند تا وب و محتوای مرتبط خود را به راحتي پيدا كنند.
  3. بک لینک ها کیفیت و اعتبار سایت را در نظر موتورهاي جستجو بالا مي برند.
  4. بک لینک ها رتبه سايت را در گوگل افزایش می دهند.
  5. بک لینک هاترافیک مستقیمی به وب سایت وارد می کنند.
  6. بک لینک هابرند شما را در كسب و كار آنلاين افزايش مي دهد.

آيا بک لینک  بر سئو تاثير مي گذارد؟

هرچه بک لینک‌های مرتبط ‌تر و باکیفیت‌تری در وب‌سایت خود داشته باشید، در جستجوی کلمات کلیدی مورد نظرتان در گوگل رتبه بهتری کسب خواهید کرد.  بنابراین، داشتن بک لینک به منزله رتبه بندی بالا در گوگل،افزايش ترافیک و كاربران بيشتر مي باشد.

بک لینک چیست 2

 

انواع بک لینک

تگ Nofollow به موتورهای جستجو می گوید که یک لینک را نادیده بگیرند. بنابراین، معمولاً برای بهبود رتبه جستجو یا دید شما مفید نیستند.

لینک های Dofollow نوعی بک لینک هستند که بیشترین ارزش را دارند. این نوع بک لینک ها به بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو کمک مي كند.

با این حال، پیوندهای dofollow از سایت های با رتبه پايين و بدون كاربر بر سئو سايت تاثير منفي مي گذارد و گوگل سایت شما را جریمه مي كند. در هر صورت، كيفيت بک لینک ها مهمه نه كميت آنها.

 

راه هاي دريافت بک لینک
  • در پروفایل های رسانه های اجتماعی لينك وب سايت خود را قرار دهيد.
  • پست‌های فهرستی، پست‌های «چگونه»، پست‌های «چرا»، اینفوگرافیک‌ یا پست‌هایی با ویدیو ایجاد کنید. این نوع پست ها معمولا بک لینک بیشتری نسبت به پست های استاندارد دریافت می کنند.
  • مقالات خود را در وبلاگ ها و وب سایت های دیگر بنویسید.

 

نحوه بررسي بك لينك ها

ابزارهای مختلفی برای نظارت بر بک لینک وجود دارد که به شما امکان می دهد بک لینک های وب سایت خود را از طريق کنسول جستجوی گوگل، SEMRush، Ahrefs و غیره بررسي كنيد.

بک لینک هاي سمي و مخرب كه نبايد گرفت؟

از آنجایی که بک لینک ها برای سئو مهم هستند سه تاکتیک که نباید برای بک لینک استفاده کنید عبارتند از:

  • خرید بک لینک
  • استفاده از نرم افزار بک لینک
  • استفاده از تولید کننده بک لینک
  • پیوندهای به دست آمده از یک وبلاگ خصوصی
  • هک کردن سایت ها برای مخفی ماندن بک لینک ها در CSS و Javascript
  • بک لینک های سمی از سایت های مشکوک
  • گرفتن بک لینک بیش از حد از وب سایت های خارجی
  • لینک هایی که به طور خودکار توسط ربات ها در مکان هایی مانند بخش نظرات و انجمن ها ایجاد شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 0.5 دقیقه است