تولید محتوای تخصصی

تولید محتوای تخصصی

تولید محتوای تخصصی می تواند مهم ترین عامل برای رشد سایت شما باشد. با گسترش تکنولوژی و فناوری های نوپا، بازار آنلاین از اهمیت زیادی برخوردار شده است. اشتباه نیست اگر در بسیاری از مواقع، اهمیت بازار آنلاین را بیشتر از بازار سنتی بدانیم. تولید محتوا برای جذب مخاطب و در واقع مشتری بالقوه شما در فضای اینترنت، راهکاری امتحان پس داده و مناسب است. اگر در سایت خود در کنار خدمت یا محصولی که به فروش می رسانید برای مشتری ارزش افزوده تولید کنید، مخاطبان وفادارتر و بیشتری جذب خواهید کرد. در این مقاله قصد داریم در مورد تولید محتوای تخصصی، ویژگی ها و مزایای آن صحبت کنیم. برای اطلاعات بیشتر تا انتها با ما همراه باشید.

چگونه تولید محتوای تخصصی انجام دهیم؟

همان طور که از نام آن پیداست، محتوای تولیدی توسط شما باید تخصصی باشد. نمی توانید سایت دندانپزشکی داشته باشید و در آن راجع به عوامل کولیک نوزاد و راه های برطرف سازی آن صحبت کنید! محتوا باید به قدر کافی فنی، تخصصی و مرتبط به خدمت یا محصول شما باشد. در عین تخصصی بودن مطلب فهم آن برای مخاطب عام باید ساده باشد. نباید اینقدر از اطلاعات و اصطلاحات تخصصی استفاده کنید که چیزی به مخاطب اضافه نشود. تولید محتوای تخصصی، باید در قالب جملات ساده و روان و بدون پیچیدگی انجام شود. پس به طور خلاصه، محتوا باید تخصصی، دارای اطلاعات مناسب در بطن خود و به دور از پیچیدگی های کلامی باشد.

به جز مفید و ساده بودن مطلب، جذابیت آن نیز اهمیت زیادی دارد. باید بتوانید با استفاده از تکنیک هایی مخاطب را با خود همراه کنید. داستان سرایی و قصه گویی در خلال متن، به کار بردن زبان طنز و همراه کردن حس همدلی مخاطب از این ترفندهاست. محتوای شما باید منحصر به فرد باشد. معنای این کلمه آن است که نویسنده آن را به طور اختصاصی برای سایت شما نوشته و از جای دیگر کپی نکرده است. به جز نقض قانون کپی رایت، این موضوع خواننده را نیز دل سرد می سازد. با رعایت این موارد در کنار هم، متن به سایت شما و در نتیجه به کسب و کار شما اعتبار می بخشد.

تولید محتوای تخصصی برای سایت

توصیه هایی برای تولید محتوای تخصصی بهتر

هرچه تولید محتوای تخصصی بهتری انجام بدهید، هم گوگل اعتبار سایت شما را بیشتر می کند و هم برای مخاطب معتبر تر می شوید. در راستای این امر چند پیشنهاد در ادامه برای شما ارائه می دهیم تا در تولید محتوای خود استفاده کنید.

  • استفاده از واژگان مناسب در هر مرحله از محتوا
  • برطرف کردن نیازی که مخاطب برای رفع آن دست به جست و جو زده است و ایجاد ارزش افزوده در او
  • استفاده از یک سبک در تمام نوشته ها؛ برای مثال اگر به زبان طنز می نویسید سعی کنید در اکثر قریب به اتفاق مقالات سایت از این شیوه استفاده کنید.
  • ارائه پیشنهادات به مخاطب برای خواندن بیشتر در سایت شما
  • خلاقیت در ارائه ی مطلب تخصصی به زبان ساده به مخاطب عام
  • نوشتن عنوان های مناسب و جذب کننده
  • توجه به سایت های رقیب در عرصه کاری شما

محتوای تخصصی که قصد تولید کردن آن را دارید، باید بیش از 500 کلمه باشد. گوگل به محتواهایی که کمتر از این تعداد باشند اهمیتی نمی دهد. گذشته از این نیز، با در نظر گرفتن شالوده اصلی متن که شامل مقدمه، بدنه و نتیجه گیری است، نمی توانید در کمتر از 500 کلمه به تولید محتوای تخصصی بپردازید. از طرف دیگر محتواهای بیش از 4000 کلمه نیز مناسب نیستند، زیرا حوصله ی مخاطب را سر می برند. سعی کنید متن خود را به دور از حاشیه نویسی تنها برای بالابردن تعداد کلمات بنویسید.

با به کار بردن این شیوه ها می توانید ادعا کنید دست به تولید محتوای تخصصی زده اید. برای رشد سایت، شما علاوه بر استفاده از تولید محتوای تخصصی باید از تولید محتوای سئو شده نیز استفاده کنید. برای این کار می توانید به مقاله های گروه رهنما سئو در قسمت وبلاگ مراجعه کنید.

CTA در تولید محتوا چیست؟

CTA  یا Call To Action، دعوت مخاطب به انجام یک عمل است. در انتهای محتوای خود از مخاطبتان بخواهید برای شما کامنت بگذارد، به صفحات دیگر سر بزند یا محصولات شما را ببیند. این عمل در درگیر کردن مخاطب و تبدیل کردن او به مشتری بالفعل تاثیر زیادی دارد. سعی کنید بخش نظرات سایت خود را فعال نگه دارید و با مخاطب خود تعامل کنید تا هم اعتماد او را جلب کنید و هم درگیری بیشتری برای او به وجود بیاورید.

تولید محتوای تخصصی سایت

سوالات متداول

تولید محتوای تخصصی چه کاربردی دارد؟

تولید محتوای تخصصی علاوه بر معرفی شما به گوگل و بالابردن رتبه ی وب سایت شما در آن، به مخاطب کمک می کند تا شما را بیشتر بشناسد. هر چقدر محتوایی که تولید می کنید حرفه ای تر و با زبان ساده تری باشد، اعتماد مخاطب به شما بیشتر جلب می شود.

برای تولید محتوای تخصصی چه کاری انجام دهیم؟

شما می توانید خودتان آموزش ببینید و به نوشتن مقالات سایتتان اقدام کنید، اما با توجه به وقت گیر بودن این کار و نیاز به دانش و تجربه، بهتر است اقدام به خرید محتوای تخصصی از گروه رهنما سئو بفرمایید.

جمع بندی

برای سود بیشتر و حتی بقا در فضای امروزی کسب و کار، باید در فضای آنلاین حضور داشته باشید. تولید محتوای تخصصی به شما کمک می کند تا سایت خود را در دسترس مشتریان بالقوه خود قرار دهید. انجام تولید محتوا به پیروی از قوانین و قواعد خاصی نیاز دارد. علاوه بر این که محتوای تخصصی شما باید سئو شده باشد، می بایست ساده و در عین حال دارای ارزش افزوده نیز باشد.

در غیر این صورت مخاطب به شما اعتماد نمی کند و گوگل نیز اعتباری برای سایت شما قائل نمی شود. برای تهیه محتوای تخصصی می توانید از رهنما سئو مشورت و راهنمایی بخواهید. همکاران ما به صورت رایگان به شما مشاوره داده و شما را در مسیر داشتن یک سایت و کسب و کار حرفه ای یاری می دهند.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 0.5 دقیقه است