آشنایی با موتورهای جستجوگر

آشنایی با موتورهای جستجوگر که ما از آنها استفاده می کنیم

چرا مقاله ( آشنایی با موتورهای جستجوگر ) را برایتان ساختیم برای اینکه شما هر روز از آن استفاده می کنید و با توجه به شرایط دنیا این مورد هر روز در زندگی شما تاثیر بیشتری خواهد گذاشت

حتما اين عبارت مشهور را شنيده ايد که یک فرد معمولی که در جامعه صنعتی مدرن زندگی می‌کند، در یک روز به همان اندازه در معرض اطلاعات مختلف قرار می‌گیرد که فردی که 100 سال پیش زندگی می‌کرد اين حجم از اطلاعات را در خواب هم نمي ديد. این حجم اطلاعات شامل تبلیغات، تیتر روزنامه ها، وب سایت ها، پیام های متنی، علائم راهنمایی و رانندگی گرفته و اپليكيشن ها مي شود.

با این اطلاعات بیش از حد، تقریباً غیرممکن است که همه چیز را به خاطر بسپاریم ،به همین دلیل از ابزارهایی برای به خاطر سپردن و بازیابی اطلاعات خود استفاده می کنیم. يكي از اين ابزارها سيستم هاي جستجوي است كه به راحتي مي توانيم محصول، خدمات یا اطلاعات خود را به صورت آنلاین پیدا كنيم.

آشنایی با موتورهای جستجوگر برتر دنیا

با گستردگي شبكه هاي مجازي و اينترنت وجود موتورهای جستجوگر برتر ،ضروري است. نقش موتورهای جستجوگر اینترنتی به دلیل تخصصی شدن امور در زندگی روزمره ما و نیاز تقریباً روزمره به استفاده از اینترنت به عنوان یک منبع مهم اطلاعاتی بیش از پیش اهمیت یافته است.

آشنایی با موتورهای جستجوگر اکنون بخشی از زندگی روزمره ما و یکی از مهم ترین ابزارها برای میلیاردها کاربر اینترنت در سراسر جهان هستند. از جستجوی بهترین پیتزا فروشی در شهر گرفته تا توسعه فناوری ، مردم اکنون برای دریافت پاسخ سوالات روزمره خود به موتورهای جستجو بیشتر وابسته شده اند.

تعريف از موتورهای جستجو چیست؟

موتورهای جستجوگر، سیستم‌ها یا الگوریتم‌هایی برای نمايش ،فهرست‌بندی و رتبه‌بندی محتوای وب سايت ها براساس مفيد بودنشان است.هنگامی که به موتورهای جستجو اشاره می کنیم، فقط در مورد گوگل صحبت نمی کنیم، بلکه موتورهاي ديگري از قبيل  Bing، Yahoo، Baidu  و غيره نيز در بين كاربران محبوب هستند .حتی یوتیوب و پینترست را می توان به عنوان موتورهای جستجو در نظر گرفت زیرا اغلب كاربران برای جستجوي نيازهاي خود از آنها استفاده مي كنند.با اين حال،پس از ده ها همچنان گوگل با داشتن تقریباً 92 درصد از سهم بازار جستجو ، پیشرو اين بازار است .

اهميت موتورهاي جستجو در زندگی روزمره

شايد جالب باشد بدانيد، روزانه 6.4 میلیارد جستجو از طريق موتورهاي جستجو انجام مي شود. با فرض اینکه هر کاربر به طور متوسط ​​به دو صفحه نتایج جستجو نگاه کند که هر یک از آنها 10 نتیجه جستجو را نشان می دهد، به طور متوسط ​​128 میلیارد نتیجه جستجو در یک ماه به کاربران اینترنتي نشان داده مي شود.همچنين تعداد صفحات فهرست گوگل از تعداد افراد روی کره زمین بیشتر شد و به رقم خیره کننده بیش از 8 میلیارد رسید،اینترنت اساساً بدون موتورهای جستجو غیرقابل اجرا خواهد بود و کاربران اینترنت در دریایی از اطلاعات نامربوط غرق خواهند شد.

موتورهای جستجوگر اساساً به عنوان فیلتری برای انبوه اطلاعات موجود در اینترنت عمل می کنند. آنها به کاربران این امکان را می دهند که به سرعت و به آسانی اطلاعاتی را بیابند که به دنبال هستند.

گوگل هنگام ارزیابی وب سایت ها به بیش از 200 معیار مختلف از جمله کپی، پیوندهای درونی، قابلیت استفاده وب سایت و معماری اطلاعات نگاه می کند.این بدان معناست که موتورهای جستجوگر اطلاعات مورد نظر را در اختیار کاربران قرار می دهند و نه لزوماً اطلاعاتی را که به سود بازاریابان و تبليغات تمام شود.

در هر ثانیه میلیون‌ها جستجو توسط موتورهای جستجوگر پردازش می‌شوند كه عمدتاً گوگل، محبوب‌ترین آنها در سراسر جهان مي باشد.افراد بسياري از طريق موتورهاي جستجوگر به دنبال پاسخ به طیف باورنکردنی از سوالات روال روزانه و حرفه اي خود هستند، در هر جستجو، گوگل بهترین پاسخ ها را در اختيار كاربران قرار مي دهد. اعداد زیر نشان می دهد که کاربران چقدر به پاسخ هاي گوگل اعتماد دارند:

تقريبا 30 درصد كليك ها بر روي سه پيوند اول است.

تنها 0.78 درصد از كليك ها مربوط به لينك هاي صفحات دوم است.

دليل اعتماد كاربران به گوگل اينكه اين موتور جستجو تنها وب سايت هايي را كه محتوای عالی دارند، را نشان مي دهد.

آشنایی با موتورهای جستجوگر و طرز كار آنها

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که وقتي در گوگل چيزي را تايپ مي كنيد،گوگل تقريبا چه کاری انجام می دهد كه در میلی ثانیه لیستی از نتایج و پاسخ ها را نمایش مي دهد.به طور کلی موتورهای جستجوگر در سه مرحله قعاليت مي كنند:

اول، موتورهای جستجو با استفاده از ربات‌ها يا Googlebot ، که به عنوان عنکبوت نیز شناخته می‌شوند، در محتوای وب سايت ها می‌خزند و صفحات جدید و به روز شده را جستجو می کنند.پس از آن، صفحات خزیده شده به فهرست موتور جستجو اضافه می شوند و در کتابخانه وسیع گوگل ذخيره مي شوند.در آنجا، صفحات بر اساس اطلاعاتی که ربات آنها را جمع آوری کرده است، مانند زمان بارگذاری وب سايت و کلمات کلیدی به كار رفته در محتوا، سازماندهی می شوند.

ربات ها همیشه در حال یافتن و سازماندهی محتواي وب سايت ها هستند و ترتیب نمایش نتایج برای کاربران از طریق رتبه بندی مشخص می شود.وقتي فردي كلماتي را در موتور گوگل جستجو مي كند، گوگل به سرعت به دنبال پيدا كردن صفحاتی است كه با آن عبارات مطابقت دارند و بهترين آنها را نمايش مي دهد.

 

آشنایی با موتورهای جستجوگر

آشنایی با موتورهای جستجوگر گوگل

  • گوگل

گوگل با بیش از 86٪ از سهم بازار جستجو، حرف اول را در رفع نيازهاي كاربران مي زند . با این حال، واضح است که باید هر فهرستی از موتورهای جستجو را بالا ببرد.

آشنایی با موتورهای جستجوگر یوتویوب

  • یوتیوب

یوتیوب بعد از راه اندازي توسط گوگل خریداری شد و به عنوان دومين موتور جستجوی محبوب وارد اينترنت شد.یوتیوب هر ماه بیش از 2 میلیارد کاربر دریافت می کند و روزانه بیش از 1 میلیارد ساعت ویدیو به کاربران نمايش مي دهد.

آشنایی با موتورهای جستجوگر آمازون

  • آمازون

آمازون در سال 1995 راه اندازی شد و یکی از اولین شرکت های بزرگ در فروش کالا به صورت آنلاین شناخته می شود.آمازون آنقدر موفق است که سال گذشته تقریباً نیمی از جستجوهای خرید آنلاین نه در گوگل (22 درصد) بلکه در آمازون (49 درصد) بوده است.

آشنایی با موتورهای جستجوگر فیس بوک

  • فیس بوک

در سال 2006، فیس بوک متولد شد و از سال 2004 تا آن زمان فقط در دسترس دانشجویان بود و در سال 2006 درهاي آن به روی جهان باز شد.در حال حاضر نيز از 2 میلیارد جستجو در روز فراتر رفته و از مایکروسافت نيز پيشي گرفته است.فیسبوک با بیش از 1.62 میلیارد بازدیدکننده در هر ماه، دسترسی باورنکردنی به بازار موتورهاي جستجوگر را به کسب و کارها و تبلیغ‌کنندگان باز كرده است .

آشنایی با موتورهای جستجوگر بینگ

  • مایکروسافت بینگ

بینگ در سال 2009 راه اندازي شد و توانست28  درصد از سهم بازار جستجو، را كسب كند.

آشنایی با موتورهای جستجوگر بایدو

  • بایدو

بایدو در سال 2000 تأسیس شد.اين موتور جستجوي چيني سرمایه‌گذاری‌ هنگفتی روی هوش مصنوعي به روش‌هایی بسیار شبیه به گوگل انجام داد و توانست در داخل چين به 3.3 میلیارد جستجو در روز برسد.

آشنایی با موتورهای جستجوگر یاهو

  • یاهو

یاهو سومین موتور جستجوی بزرگ در جهان است که بین 1.64٪ تا 2.04٪ از سهم بازار را دارد.ياهو يك موتور جستجو پیش فرض برای مرورگرهای فایرفاکس است.

آشنایی با موتورهای جستجوگر یاندکس

  • یاندکس

محبوب ترین موتور جستجوی روسی است یاندکس در سال 1997 تأسیس شد و سهم بازار جهانی بین 0.47٪ تا 0.83٪ را دارد.Yandex در میان 30 وب سایت محبوب در اینترنت با رتبه 4 در زبان روسی قرار دارد.

 

بهتون پیشنهاد می کنم مقاله نقشه سایت را مطالعه کنید

 

امیدوارم که مقاله  ( آشنایی با موتورهای جستجوگر ) توانسته باشه شما را با این قول های اینترنت آشنا کرده باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 0.5 دقیقه است