الگوریتم های گوگل چند دسته است

الگوریتم های گوگل چند دسته است

قبل از اینکه بدانید الگوریتم های گوگل چند دسته است باید در مورد گوگل بدانید که اصلاچیست و چگونه عمل می کند پس با خوانده این مطلب به راحتی می توانید اطلاعات جامعی از گوگل و قوانین آن بیاموزید

اگر می‌خواهید در نتایج صفحه موتورهای جستجو (SERP) در مقايسه با رقبا متمایز شوید، ایجاد محتوای با کیفیت ضروری است. بهترین راه برای ارائه ارزش منحصر به فرد و بهبود رتبه خود طریق ایجاد محتوای مفید، جذاب و بهینه است.  در سال‌های اخیر، گوگل به‌روزرسانی‌های متعددی را برای نحوه جمع‌آوری، سازمان‌دهی و نمایش اطلاعات به کاربران انجام داده است.

موتور جستجوي گوگل از ترکیبی از الگوریتم‌ها و فاکتورهای رتبه‌بندی برای نمايش وب سايت ها در نتایج موتور جستجو ( SERP ) استفاده می‌کند.اكنون گوگل سالانه هزاران تغییر و به روز رساني در الگوريتم هاي خود ایجاد كرده است.اکثر این به روز رسانی ها آنقدر جزئی هستند که مورد توجه قرار نمی گیرند. با این حال، به طور قابل توجهی بر رتبه بندي سايت ها تأثیر می گذارد.

دانستن الگوريتم هاي گوگل و به روزرساني آنها از آن جهت مهم است كه سئو وب سايت خود را بالا ببريد و از رقبا پيشي بگيرد به همين دليل در اين مقاله با عنوان الگوریتم های گوگل چند دسته است؟ فهرست کاملی از الگوريتم ها و به‌روزرسانی‌های آن بيان شده است.

Google algorithms الگوریتم های گوگل چند دسته است

الگوریتم های گوگل چیست؟

الگوریتم جستجوی گوگل سیستم پیچیده اي است که به گوگل اجازه می دهد مرتبط ترین صفحات را برای یک جستجوی خاص پیدا و رتبه بندی کند.به طور دقیق، کل سیستم رتبه بندی شامل الگوریتم های متعددی است که عوامل مختلفی مانند کیفیت، ارتباط یا قابلیت كيفيت استفاده سايت ها را در نظر می گیرند. گوگل به طور مداوم الگوریتم خود را برای بهینه سازی تجربه کاربری وب سايت ها به روز می کند.

وقتی مردم گوگل یا هر موتور جستجویی را باز می‌کنند، به دنبال پيدا كردن سريع و آسان نيازشان هستند. گوگل از الگوریتم‌هایی برای جمع‌آوری و مرتب‌سازی تمام اطلاعات موجود در اینترنت استفاده می‌کند به گونه‌ای که به همه کاربران در اجازه می‌دهد تا بهترین تناسب را برای جستجوی خود در صفحه اول گوگل داشته باشند.

چگونه با تغییرات الگوریتم گوگل هماهنگ شويم ؟

راه های مختلفی برای همگام شدن با تغییرات دائمی گوگل وجود دارد. یکي از اين راها اينكه به طور منظم ترافیک وب سایت  و رتبه بندي كلمات كليدي خود را بررسی کنید. همچنین می‌توانید مستقیماً به سایت گوگل بروید و به‌روزرسانی‌های آن را حین انتشار، مشاهده كنيد.

Google algorithms 3 الگوریتم های گوگل چند دسته است

الگوریتم های گوگل چند دسته است ( البته برخی از آنها )؟

برخی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های اخیر گوگل كه حتما بايد بدانيد:

  • پیوند به روز رسانی هرزنامه

اصطلاح «به‌روزرسانی هرزنامه لينك» در 26 ژوئیه 2021 منتشر شد. گوگل هدف از اين بروزرساني را برای باطل کردن پیوندهای هرزنامه در وب سايت ها با تأکید بر محتوای با کیفیت بالا و خدمات کاربر محور منتشر كرد.

  • به‌روزرسانی تجربه كاربران از وب سايت ها

پس از می 2021، گوگل به طور رسمی تجربه کاربر را به عنوان معیاری برای رتبه بندی وب سایت ها در نظر گرفت.تجربه کاربری در سایت براساي کاربرپسند بودن صفحه وب،زمان بارگذاری،عدم تبلیغات مزاحم ، سازگار با موبایل ،افزایش رتبه HTTPS، و غیره تعيين مي شود.

  • رتبه بندی Google Passage

گوگل تخمين زده است که می‌تواند تا هفت درصد بر رتبه سایت ها تأثیر بگذارد. این به روز رسانی جستجوهای خاص را در سایت بسیار دقیق تر می کند و زمان صرف شده برای جستجوی اطلاعات بسیار خاص را برای کاربران گوگل کاهش می دهد.

  • به روز رساني Google BERT

در حالی که این به روز رسانی مستقیماً بر سئو تأثیر نمی گذارد، اما يك نكته كليدي در الگوریتم گوگل به حساب مياد. BERT   تقریباً تمام نتایج جستجو را به زبان انگلیسی پردازش می کند . در اواخر اکتبر سال 2019، گوگل به‌روزرسانی بزرگی را راه‌اندازی کرد که تأثیر زیادی بر جست‌وجوها و همچنان بر سئو تأثیر می‌گذارد.

  • به‌روزرسانی Google Fred

پیوندهای هرزنامه و اقداماتی مانند پر کردن کلمات کلیدی راهی برای دستیابی به نتایج موتور جستجو نیست.

  • الگوریتم Google Mobile Friendly

به‌روزرسانی الگوریتم سازگاري با موبایل گوگل، رتبه بندي برای سایت‌های سازگار با موبایل را افزايش مي دهد.از طرفي از آنجایی که امروزه جستجوهای زیادی در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود، بهینه سازی موبایل برای مدیران وب سایت بسیار مهم است تا به روز باشند.

  • الگوريتم مرغ مگس خوار

مرغ مگس خوار نام پلتفرم جستجوی جدیدی است که گوگل از سپتامبر 2013 از آن استفاده می کند. این نام از «دقیق و سریع» گرفته شده است و برای تمرکز بهتر روی معنای کلمات كليدي طراحی شده است. مرغ مگس خوار گوگل به گونه ای طراحی شده است که از فناوری معنی روی میلیاردها صفحه از سراسر وب استفاده می کند.

  • به‌روزرسانی الگوريتم Google Panda

الگوريتم پاندا یک فیلتر جستجویی است که هدف آن بررسي و جلوگيري از سایت‌هایی با محتوای بی کیفیت و تکراری در نتایج جستجوی برتر گوگل است.

  • به‌روزرسانی كبوتر

الگوریتم کبوتر چیزی نيست جز موقعیت مکانی یا لوکیشن در نتايج جستجو.اما برای اینکه گوگل بتواند از محتوای جدید خود (موقعیت مکانی) به درستی استفاده کند و بهترین نتایج را در اختیار کاربر  قرار دهد، الگوریتمی ساخت و نام آن را کبوتر گذاشت.

  • الگوريتم پنگوئن

گوگل با اين الگوريتم به مبارزه با لینک‌سازی‌های غیرطبیعی یا اسپم پرداخت و به عنوان الگوریتم پنگوئن شناخته شد.

One thought on “الگوریتم های گوگل چند دسته است

  1. Jennie میگوید:

    Hello everyone, it’s my first pay a visit at this web page,
    and paragraph is actually fruitful in favor of me, keep up posting these
    types of articles or reviews.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 0.5 دقیقه است