سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه برای نابودی سایت کافی است

صاحبان كسب و كارهاي اينترنتي بايد با بسیاری از به روز رسانی های موتورهای جستجو آشنايي داشته باشند تا مبادا سايت مورد جريمه قرار گيرد و هزينه هاي بازاريابي و بهينه سازي سايت هدر رود. برخی از بازاریابان استفاده از سئو کلاه سیاه را ترجیح می‌دهند زیرا فکر می‌کنند با استفاده از الگوریتم‌های موتور جستجوی سريعتر سايت در نتايج جستجو نشان داده مي شود.اما اين نكته را ناديده مي گيرند كه سئو کلاه سیاه در بلند مدت بسیار زياد به سايت آسیب می رساند.

سئو كلاه سياه يكي از متداول‌ترین روش‌های سئو برای دستکاری گوگل است. سئوی کلاه سیاه خواه به صورت عمدي يا غير عمدي به شدت توسط گوگل جریمه می شود، زيرا اغلب تاکتیک های کلاه سیاه برای فریب موتورهای جستجو انجام مي شده است. و اما گوگل با به روز رسانی الگوریتم خود تکنیک های تقلبي رتبه بندی وب سايت ها را حذف كرد.در این مقاله، یاد خواهيد گرفت که سئو کلاه سیاه چیست؟ و در حال حاضر به چه معناست و چه چیزی آن را مهم می کند .

سئو کلاه سیاه 2

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه مجموعه ای از اقدامات غير قانوني و برخلاف دستورالعمل های موتورهای جستجو براي رتبه گرفتن وب سايت ها است.تکنیک‌های سئو کلاه سیاه، با تقلب در سیستم گوگل و روش‌های بی‌اساس، قوانين گوگل را دور مي زنند.

در دنیای سئو، تمامي وب سايت ها بايد به سياسيت ها و قوانین مرتبط و ایمن براي رتبه گرفتن و جذب كاربر پايبند باشند. کسب رتبه بالا مستلزم همگام شدن با روندهای فعلی و در حال تغییر سئو و مطابقت با هر به روز رسانی الگوریتم جدید آن است.از طرف دیگر، افرادی (اسپمرها) هستند که سعی می کنند موتورهای جستجو را دور بزنند و ترافیک وب سايت خود را بالا ببرند.كلاه سياه همانطور كه از نامش پيداست قسمت تاريك سئو است كه بايد از آن اجتناب شود.

خطرات پياده سازي سئو کلاه سیاه

  • منجر به رتبه بندی جستجوی پایین یا محو شدن به طور کامل از نتایج جستجو
  • نتایج کوتاه مدت
  • ايجاد تجربه ای ضعیف، آزاردهنده یا گمراه کننده برای مخاطبان ایجاد می کند كه باعث ترك كاربران از وب سايت مي شود.
  • حذف کامل یک سایت از فهرست Google یا قرار گرفتن سايت در هرزنامه كه ديگر در نتایج com یا هیچ یک از سایت‌های Google نشان داده نمی شود.
  • از دست دادن رتبه فعلي و كاربران خود در نتايج جستجو به رتبه بندی و بازدید در موتور جستجو آسیب می رسانند.

سئو کلاه سیاه 3

تکنیک های سئو کلاه سیاه

  • کلمات کلیدی و محتوای تکراری

استفاده بیش از حد از یک کلمه کلیدی در محتوای خود براي وادار كردن موتورهای جستجو به رتبه بندی صفحه برای عبارت مورد نظر و انتشار محتواي تكراري يكي از تكنيك هاي سئو كلاه سياه است. بهتر به جای پر کردن کلمات کلیدی و محتوای تکراری، از بهترین شیوه‌های بهینه‌سازی کلمات کلیدی و جستجوگرها استفاده كنيد.

موتورهای جستجو محتوای منحصر به فرد را ترجیح می دهند، به همین دلیل است که محتوای تکراری یکی از بدترین تکنیک های کلاه سیاه تلقی می شود و نشانه واضحی از دستکاری رتبه بندی موتورهای جستجو است كه معمولاً منجر به ترك كاربران از سايت و ريزش ترافيك آن مي شود.

  • پنهان کاری

Cloaking يا همان پنهان كاري شامل نمایش یک قسمت از محتوا به کاربران و یک محتوای متفاوت به موتورهای جستجو است. وب‌سایت‌هایی که سئو کلاه سیاه انجام می‌دهند، این کار را به منظور رتبه‌بندی محتوا برای انواع اصطلاحات بی‌ربط به محتوایشان انجام می‌دهند. وب‌سایت‌های هرزنامه معمولاً این کار را انجام می‌دهند.

مناسب سازی محتوای خود برای گروه های مختلف کاربران قابل دسترسي كنيد. به عنوان مثال، اندازه وب سایت خود را براي كاربران موبايل كوچك كنيد و يا زبان صفحات سايت خود را بر اساس کشوری که از آن بازدید می‌کنيد، تغییر دهید.

  • تغییر مسیرهای گمراه کننده

تغییر مسیر يا ريدايركت هاي نادرست یکی دیگر از ترفندهای کلاه سیاه برای گمراه کردن مخاطبان و موتورهای جستجو است. یک پیوند تغییر مسیر که کاربران و موتورهای جستجو را به صفحات مختلف هدایت کند. از طرف دیگر، یک صفحه با کیفیت بالا به یک صفحه با کیفیت پایین هدایت می شود تا رتبه جستجوی صفحه با کیفیت پایین افزايش پيدا كند.

تغییر مسیر 301 اکثریت اختیارات انتقال صفحات وب سايت به يكديگر را در اختيار وب نستران قرار داده است. این بدان معناست که شخصی که از سئو کلاه سیاه استفاده مي كند از تغییر مسیرها صرفاً برای دستکاری نتایج جستجو استفاده ميكند.تغییر مسیرها در صورت تغییر دامنه وب سایت یا ادغام دو قسمت از محتوا انجام مي شود. همچنین استفاده از جاوا اسکریپت برای تغییر مسیر کاربران در برخی موارد قابل قبول است.

  • نظرات اسپم

نظرات اسپم برای ایجاد بک لینک رایگان معمولا توسط صاحبان كسب و كار انجام مي شود. لینک‌هایی که از این طریق به دست می‌آیند 100% “nofollow” هستند كه این تکنیک اتلاف وقت در سئو است.با این وجود، در حال حاضر یکی از محبوب ترین روش های کلاه سیاه است. حتی ابزارهای مختلفی برای پخش خودکار نظرات هرزنامه در سراسر وب وجود دارد.

 

 

به یاد داشته باشید، نظرات هرزنامه همچنین با نادیده گرفته شدن و غیرحرفه ای به نظر رسیدن وبلاگ به آن آسیب می رسانند.

  • لینک های پولی

موتورهای جستجو مانند گوگل به شدت خرید و فروش لینک ها را ممنوع كردند. پیوند دادن سایت های با کیفیت بالا به سایت شما یک تکنیک سئوی خارجي است که رتبه سايت را افزایش مي دهد.اما بازاریابان کلاه سیاه به جای کسب بک لینک های با کیفیت بالا برايلينك سازي پول پرداخت مي كنند كه توسط گوگل به شدت مجازات مي شوند.

سئو کلاه سیاه 4

چگونه از سئو کلاه سیاه جلوگیری کنیم؟
  • تجربه کاربری عالی ایجاد کنید.
  • محتوای اصلی با کیفیت بنویسید و از پر کردن کلمات کلیدی بيش از حد جلوگیری کنيد.
  • هرگز لینک ها را نخرید یا نفروشید و به یاد داشته باشید
  • همواره سايت خود را در دستورالعمل‌های گوگل به‌روز كنيد تا بتوانید از تاکتیک‌های کلاه سیاه ممنوع شده توسط موتورهای جستجو اجتناب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 0.5 دقیقه است