استخدام سئو کار یا شرکت سئو

استخدام سئو کار یا شرکت سئو

امروزه لازمه هر کسب و کاری یک سایت اینترنتی می باشد. همچنین، استخدام سئو کار یا شرکت سئو یکی از ضرورات راه اندازی یک سایت اینترنتی است. در دنیای امروزی استفاده از فضای اینترنت جهت رشد کسب و کار یک روش نوین محسوب می شود. به جهت اینکه سایت اینترنتی شما از بازدید مناسبی برخوردار باشد و بتواند مشتریان بیشتری را به جهت افزایش سود جذب کند، لازم است به صفحه اول گوگل برسید. رسیدن به این هدف، نیازمند یک سئو کار یا کارشناس سئو خواهد بود.

چگونگی استخدام سئو کار یا شرکت سئو

در دنیای تجارت و رقابت کسب و کار ها، اهمیت سئو در این روز ها بسیار قابل توجه می باشد. به همین علت، بسیاری از شرکت ها به استخدام فردی به عنوان مدیر یا کارشناس سئو اقدام می نمایند. مسئله ای که به میان می‌ آید، نحوه انتخاب فردی شایسته برای این سمت می باشد، تا زمان به جهت رسیدن به این هدف کوتاه گردد.

این مبحث بسیار جدی در دنیای دیجیتال مارکتینگ امروزی محسوب می‌شود. بنابراین، امری بسیار طبیعی می باشد که متخصصان زیادی در این کار فعال نباشند. علاوه بر این، رشته تحصیلی تحت عنوان سئو و بهینه سازی سایت در دانشگاه ها تدریس نمی گردد. به همین علت، کار استخدام کارشناس سئو نیز به مراتب سخت‌ تر خواهد شد.

بعضی از کسب و کار ها نسبت به مشکلاتی که ذکر کردیم، تصمیم می گیرند که کار سئو سایت خود را به شرکت های دیجیتال مارکتینگ که خدمات سئو و بهینه سازی سایت را انجام می‌ دهند، واگذار نمایند. اما در حالتی که نسبت به اصول اولیه سئو آگاهی داشته باشید، می توانید با استخدام کردن یک سئو کار انتظارات خود را بیان کرده و بخش سئو و بهینه سازی سایت خود را در محل کار خود با نظارت خودتان راه اندازی نمایید.

از استخدام سئو کار یا شرکت سئو چه انتظاری باید داشت؟

اولین قدم به جهت استخدام سئو کار یا شرکت سئو، مشخص نمودن انتظاراتی می باشد که از او دارید. بنابراین به جهت اینکه انتظارات شما درست و معقول باشد، باید ابتدا درک مناسبی از موضوع سئو داشته باشید. به عنوان مثال می توانیم به برخی از کارفرما ها اشاره کنیم که از کارشناسان سئو انتظاراتی همانند مدیریت محتوا یا طراحی سایت را دارند که در واقع انتظارات معقولی نیست. در ادامه مقاله به برخی از انتظاراتی که می توانید از مدیر و کارشناس سئو داشته باشید، اشاره خواهیم کرد.

In house vs. agency SEO work The pros and cons استخدام سئو کار یا شرکت سئو

بهبود بخشیدن به رتبه و جایگاه سایت در موتور های جستجو

اولین و مهم ترین انتظاری که می توان از استخدام سئو کار یا شرکت سئو داشت، انجام کار هایی است که در نهایت منجر به بهبود یافتن رتبه سایت در موتور های جستجو به ویژه در گوگل بشود. متخصص سئو ابتدا باید اصول بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو را به صورت کامل بداند و با فاکتور هایی که در رتبه بندی سایت در گوگل مهم می‌ باشد نیز آشنا باشد. به این ترتیب، در طی یک بازه زمانی مشخص بسیاری از صفحات سایت به صفحه نخست گوگل خواهند رسید.

به روز رسانی اطلاعات و توجه به تغییر الگوریتم های گوگل

همان طور که می‌ دانید، قوانین گوگل دائماً در حال تغییر می باشد. بنابراین، برای سئو کار مهم است که اطلاعات خود را به روز رسانی کند. رصد کردن تغییرات الگوریتم جدید گوگل و همچنین پیگیری کردن مقالات و اخبار روز سئو با استفاده از منابع معتبر می تواند جزو ویژگی‌ های بسیار مهم یک مدیر و کارشناس سئو محسوب شود.

برخی از افرادی که در حوزه سئو فعالیت می نمایند، نسبت به این موضوع بی توجه هستند و بر اساس اطلاعات قدیمی که دارند، کار بهینه سازی سایت را ادامه می دهند. اما انجام دادن این کار بدون توجه به قوانین گوگل منجر به افت رتبه سایت می گردد. علاوه بر آن، امکان جریمه سایت توسط گوگل نیز می تواند وجود داشته باشد. به همین دلیل، انتظار تحقیق و به روزرسانی اطلاعات از کارشناس سئو می تواند یک انتظار کاملاً منطقی و معقولی محسوب شود.

استفاده از ابزار های تحلیل سایت

یکی از انتظارات مهمی که کارفرما می تواند از استخدام سئو کار یا شرکت سئو داشته باشد، تسلط کارشناس سئو بر ابزار های مورد نیاز در این حوزه می باشد. کارشناس سئو حتماً باید آگاهی لازم به جهت بهره بردن از ابزار های مختلف تحلیل سایت به ویژه گوگل آنالیتیکس به جهت تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات سایت را داشته باشد. تسلط بر گوگل سرچ کنسول از سایر شرایط لازم برای استخدام یک کارشناس سئو می باشد.

Benefits of Hiring an SEO Company استخدام سئو کار یا شرکت سئو

مهارت های لازم برای استخدام کردن سئو کار

مهارت هایی که برای تصدی شغل سئو کار لازم می باشد، می تواند شامل داشتن تجربه کافی در انجام سئو کاری و همچنین بهینه سازی سایت، درک مناسب داشتن از فرآیند و همچنین اصول بازاریابی دیجیتال، مهارت داشتن در تحقیق کلمات کلیدی، توانایی کار با ابزار های تحلیلی، تسلط داشتن کافی روی شاخص های رتبه بندی سایت و همچنین الگوریتم های گوگل باشد.

از سایر مهارت های لازم آشنایی کافی با زبان انگلیسی به جهت پیگیری اخبار و اطلاعات حوزه سئو و آشنایی و شناخت کلی  از HTML و CSS است. در صورتی که مجموعه ای از مهارت های ذکر شده را در یک فرد مشاهده کردید، در استخدام کردن او درنگ نکنید.

سوالات متداول

چقدر زمان نیاز است تا سئو کار سایت مربوطه را به صفحه اول گوگل بیاورد؟

پاسخ دقیقی برای این سوال نمی توان داد. اما طبق تحقیقات انجام شده، به صورت متوسط ۱۰ سایت صفحه اول گوگل بیشتر از دو سال عمر دارند و به صورت میانگین عمر صفحه هایی که در رتبه یک قرار می گیرد نیز بیش از سه سال می باشد. البته نوع کلمات کلیدی و میزان رقابت تاثیر بسزایی در این امر دارد.

 

هزینه استخدام سئو کار و سئو سایت چقدر می شود؟

هزینه استخدام کارشناس سئو و سئو سایت نسبت به میزان رقابت، تعداد و نوع کلمات کلیدی می تواند متغیر باشد. به همین منظور نمی توان به قیمت واحدی اشاره کرد.

کلام آخر

سئو و بهینه سازی سایت حوزه کاملاً جدید و فکری می باشد. به همین علت، متخصصان زیادی در کشور ما در این زمینه فعال نیستند و همین دلیل کافی است تا استخدام کردن مدیر یا کارشناس سئو را دشوار نماید اما با این حال شرکت هایی هستند که به طور کاملا حرفه ای در این زمینه فعالیت می کنند.

شرکت رهنما سئو با داشتن سابقه چندین ساله در زمینه سئو سایت می تواند در این حوزه به شما کمک کند. متخصصین رهنما سئو با طی آزمون ها و مراحلی در این شرکت استخدام شده اند به همین منظور از بابت استخدام آن ها مطمئن باشید و سئو سایت خود را با اطمینان کامل به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 0.5 دقیقه است