چگونه کلمه کلیدی انتخاب کنیم

چگونه کلمه کلیدی انتخاب کنیم

قدم اول یا دوم شروع پروژه‌ های سئو این است که چگونه کلمه کلیدی انتخاب کنیم؟ اگر این مرحله به درستی و با دقت طی نشود، در نهایت می‌ تواند منجر شود که پروژه از مسیر درست خودش خارج گردد. به طور معمول، در انتخاب عبارت‌ ها و کلمات کلیدی افراد به مشکل می‌ خورند؛ زیرا در این باره نکات ریز و درشت بسیاری وجود دارد که حتماً باید رعایت شود. به ویژه در سایت‌ هایی که تازه تاسیس شده‌ اند و همچنین سایت‌ هایی که در حوزه پر رقابتی فعالیت می‌ کنند، انتخاب کردن کلمات کلیدی مناسب بیش از همه چیز اهمیت خواهد داشت.

 

کلمه کلیدی یعنی چه و چگونه کلمه کلیدی انتخاب کنیم؟

در واقع از لحاظ سئو می‌ توانیم بگوییم کلمه کلیدی همان چیزی می‌ باشد که کاربران در موتور جستجو آن را تایپ می‌ نمایند. کلمه کلیدی شامل یک یا چند واژه است که مضمون و هدف محتوای شما را مشخص می‌ نماید که کاربران آن را در موتور جستجو وارد می‌ کنند تا اطلاعات مورد نیازشان را در آن زمینه پیدا کنند. این که چگونه می توان کلمه کلیدی مناسبی را انتخاب کرد، نیازمند رعایت برخی از نکات می باشد، نکات مربوطه را در بخش بعدی به طور مفصل برای شما شرح خواهیم داد.

keyword mapping tools blog 1 چگونه کلمه کلیدی انتخاب کنیم

در سئو سایت چگونه کلمه کلیدی انتخاب کنیم؟

انتخاب کردن کلمه کلیدی اهمیت بسیار زیادی در به ثمر رساندن سایت خواهد داشت. در اصل می‌ توانیم بگوییم که این کلمات کلیدی می‌ باشند که باید در نتایج جستجو برای سایت شما رتبه آوری کنند. بنابراین، نتیجه می‌ گیریم که هر چقدر در انتخاب کردن کلمات کلیدی سایت خود دقت و بررسی بیشتری داشته باشید و انتخاب درست تری را نیز انجام بدهید، به همان میزان شانس رتبه گرفتن سایت تان نیز در نتایج جستجو بیشتر خواهد بود.

علاوه بر آن، انتخاب کردن کلمات کلیدی به طور مناسب موجب می‌ شود که در زمان کمتری بتوانید ترافیک بیشتری را به سایت خود جذب نمایید. در ادامه برخی از روش‌ های انتخاب کلمات کلیدی را بررسی می‌ کنیم.

 

بررسی کردن مقاله

اولین نکته مهم در پاسخ به سوال چگونه کلمه کلیدی انتخاب کنیم؟ این است که درباره سایت و هدف انتشار آن برنامه‌ ریزی نمایید. به عبارتی دیگر، باید تعیین کنید که محتوایی که در سایت منتشر می‌ کنید، به کدام نیاز مخاطبان پاسخ خواهد داد و کدام دسته از مخاطبان را مورد هدف قرار می دهد. در واقع، این کار موجب می‌ شود که محتوای شما هدفمند باشد و مخاطبین مختلف را به سایت شما جذب نماید.

 

فکر کردن درباره کلمات کلیدی

شما باید در ارتباط با کلمات و عبارات‌ هایی که احتمال می‌ دهید، مشتریان آن را جستجو نمایند، فکر کنید و آن ها را تشخیص بدهید. این کلمات و عبارت‌ ها تنها به محصولات و خدمات شما محدود نخواهند شد، بلکه به مسائل و مشکلاتی که کسب و کار شما می‌ تواند در آن دخیل باشد و یا حتی موضوعاتی که نزدیک به حوزه کاری شما هستند را نیز باید در نظر بگیرید.

 

بررسی میزان رقابت پذیری کلمات کلیدی

مهم ترین مرحله انتخاب کردن کلمه کلیدی، اولویت بندی آن ها می‌ باشد. به عبارت دیگر، باید بدانید که در ابتدا کدام کلمه کلیدی را استفاده کنید که در جذب ترافیک سایت تان تاثیر داشته باشد و سپس به سراغ کلمه بعدی بروید. به طور معمول، در این زمینه باید کلماتی که رقابت پذیری بالایی دارند را انتخاب کنید؛ زیرا این گونه کلمات ترافیک بالایی را جذب خواهند کرد. در مقابل کلماتی که رقابت کمتری دارند، ترافیک کمتری را نیز جذب سایت خواهند کرد. اما برای سایت‌ های تازه کار رتبه گرفتن در این نوع کلمات کلیدی بسیار ساده‌ تر خواهد بود.

 

به کار گرفتن ابزار های تحقیق کلمات کلیدی

در راستای پاسخ به سوال چگونه کلمه کلیدی انتخاب کنیم؟ باید بگوییم که یکی از کار های ضروری در این زمینه استفاده کردن از ابزار های تحقیق کلمات کلیدی می‌ باشد. بدون استفاده از این ابزار ها تحقیق کاملی نخواهید داشت. پر کاربرد ترین ابزار موجود به این منظور کیوردپلنر گوگل می‌ باشد. این ابزار در واقع به منظور پیدا کردن کلمات کلیدی در کمپین‌ های گوگل ادز ایجاد شده است. اما بیشتر کاربران به جهت تحقیق کلمات کلیدی سئو از این ابزار استفاده می‌ کنند.

توجه به پیشنهادات گوگل

اگر دقت کرده باشید، زمانی که یک عبارت را در گوگل جستجو می‌ کنید، گوگل لیستی از عبارت‌ های مشابه و مرتبط را در پایین نتایج جستجو به شما ارائه می‌ دهد که این عبارت‌ ها در واقع بیشترین جستجو را توسط کاربران داشته‌ اند. در نتیجه می‌ توانید از این موارد به عنوان کلمه کلیدی در سایت خود استفاده کنید.

google search showing lsi keywords چگونه کلمه کلیدی انتخاب کنیم

هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی‌ تر

به عنوان پاسخ مناسب برای چگونه کلمه کلیدی انتخاب کنیم؟ می توانیم به یکی از نکات مهم در این زمینه اشاره کنیم. همان طور که ذکر کردیم، کلمات کلیدی که رقابت کمتری دارند، برای رتبه گرفتن در نتایج جستجو برای سایت‌ های تازه کار شانس بیشتری خواهند داشت. برای دستیابی به کلمات کلیدی باید به سراغ عبارت‌ های طولانی‌ تر بروید. به گونه‌ ای که عبارت مورد نظر مشتقی از یک کلمه کلیدی کلی باشد، رتبه گرفتن در کلمات کلی کار دشواری است، در حالی که با عبارت‌ های مشتق طولانی می توان به راحتی رتبه کسب کرد.

 

منطبق کردن عنوان مقاله با کلمه کلیدی

عنوان هر مقاله‌ ای نقش بسیار مهمی در رتبه آن ایفا خواهد کرد. به عبارت دیگر، عنوان یکی از موارد بسیار مهمی است که گوگل می‌ تواند از طریق آن موضوع مقاله را تشخیص بدهد و طبق آن سایت را رتبه بندی کند. به همین علت حتماً لازم می‌ باشد که کلمه کلیدی هدف خود را در عنوان مقاله استفاده کنید.

 

 سؤالات متداول

چگونه از کلمه کلیدی استفاده کنیم؟

ابتدا باید یک لیست از کلمات کلیدی تهیه نمایید. سپس، میزان سرچ و ارزش آن‌ها را با استفاده از ابزار ها مشخص کنید و پس از آن به سراغ کلمات با محتوای یکسان بروید.

از چه ابزار هایی می‌ توان برای تحقیق کلمه کلیدی استفاده کرد؟

برای تفکیک کلمه کلیدی باید از ابزار هایی مانند گوگل ادوردز، گوگل ترند، سم راش و مجستیک استفاده نمایید.

کلام آخر

شرکت رهنما سئو یک مجموعه معتبر است که به صورت رسمی و با دریافت کردن مجوزات لازم در این زمینه فعال می‌ باشد و در زمینه طراحی سایت و سئو به مشتریان خود خدمات رسانی می‌ نماید. با این اوصاف لازم به ذکر است که شما می توانید در زمینه سئو و بحث های پیرامون آن مانند انتخاب کلمه کلیدی مناسب با مشاوران رهنما سئو ارتباط برقرار نموده و از آن ها مشاوره بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 0.5 دقیقه است