بک لینک های لایه 2 چیست

بک لینک های لایه 2 چیست

قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم که بک لینک های لایه 2 چیست حتما باید این مقدمه را مطالعه کنید تا بدونید هدف از اینکه این مقاله را با این موضوع برایتان انتخاب کردیم چیست. اگر با مباني سئو کمی آشنايي داشته دارید،حتما مي دانيد دنياي بک لینک ها چقدر پيچيده و گسترده است.برخی از بك لينك ها بسیار قدرتمند هستند، در حالی که برخی فقط یک ماه دوام مي آورند.

استراتژی های سئو شما را راهنمایی  تا قدرت بک لینک های خود را پیدا کنید. سئوکاران هر هفته صدها مقاله در مورد گوگل را بررسي مي كنند، این بررسی ها برای آن است که بر سئو سایت لطمه ای وارد نکند،یکی از این موارد، لینک سازی لایه ای است.

به زبان ساده، لینک سازی لایه ای، فرآیند ایجاد بک لینک در سایت شما است.این ایده از آنجا به ذهن سئو کاران خورد که می توانید با ایجاد لینک های لایه ای به صورت انبوه، برای صفحه وب خود اعتبار ایجاد کنید و رتبه وب سایت خود را در نتایج گوگل بالاببرید.

به طور کلی ساخت لینک لایه ای به عنوان یک تکنیک سئو کلاه سیاه دیده می شود ، اما عکس آن نیز وجود دارد.در این مقاله ابتدا شما را با تعرف مختصری از بک لینک ها لایه 2 چیست؟ و شیوه های پیاده سازی آن آشنا می کنیم.

بک لینک های لایه 2 چیست 2

بک لینک های لایه 2 چیست

در حال حاضر،تعداد افراد بی‌شماری از سئوی کلاه سیاه به‌عنوان یک راه عالی برای افزایش اعتبار صفحات وب و لینک‌سازی سایت خود استفاده می کنند . حتی سئو کارهای غیر کلاه سیاه نیز اذعان دارند که این کار مزایایی دارد .مزیت های لینک سازی لایه ای:

فرض کنید گوگل یکی از پیوندهای ردیف اول شما را بی کیفیت و اسپم تلقی می کند که از منابع نه چندان قانونی بدست آمده است، در این شرایط شما چاره ای ندارید جزء آنکه پیوند را حذف کنید که تاثیر بدی بر سئو و محتوای شما می گذارد.

اما اگر لینک سازی لایه ای انجام دهید، اولین پیوندهای ردیف اول شما توسط گوگل نشانه نمی رود، زیرا لینک های ردیف دوم یا لایه 2 که صدها لینک با کیفیت پایین به آنها اشاره می کنند، را برای پنالتی انتخاب می کند.

علاوه براین، حذف یک پیوند ردیف دوم بسیار آسان است و بر سئو کلی سایت شما نیز لطمه ای وارد نمی کند .در نهایت، لینک بیلدینگ پله‌ای به سئوکاران اجازه می‌دهد تا از مزایای لینک‌سازی اسپم به روشی نسبتاً ایمن استفاده کنند.

مزایای بک لینک دهی لايه اي

  • افزایش اعتبار دامنه

بسیاری از شرکت ها استراتژی ساخت لینک به عنوان جزئي از سئو ضروري مي دانند. طبق آمارها به دست آوردن لینک های بیشتر در طول زمان قدرت دامنه را افزایش می دهد.این بدان معنی است که نه تنها اعتبار دامنه وب سایت افزایش می یابد، بلکه رتبه وب سایت نیز بهبود می یابد.

  • صرفه جویی در زمان

اگر از قبل لینک هاي با كيفيت از منابع معتبر وب سايت هاي ديگر داريد، نقطه شروع خوبی برای ساختن بك لينك چند لايه اي است. در نتيجه در زمان صرفه جويي مي شود.

  • افزایش ترافیک

با بک لینک لايه اي، ترافیک وب سایت شما به شدت افزايش مي يابد و گوگل یا سایر موتورهای جستجو رتبه وب سایت شما را به منظور جذب بازدیدکنندگان بیشتر بالا مي برد. همچنین، تعداد بازدید از صفحات سايت به طور ارگانیک افزایش مي بايد .

معايب بک لینک لايه اي

  • کیفیت بک لینک ها

نادیده گرفتن کیفیت بک لینک ها لايه 2و 3 بسيار مهم است و به شما كمك مي كند تا از بک لینک های اسپم یا غیر ضروری جلوگیری کنید.

  • هوشمندي الگوریتم های گوگل

هر سال، ربات‌های خزنده گوگل و الگوریتم‌های جستجو پیچیده‌تر می‌شوند. این نه تنها در مورد گوگل بلکه در سایر موتورهای جستجو که به طور منظم تکنیک های خود را برای رتبه بندی وب سایت ها بهبود می بخشند،صدق مي كند. همچنین، گوگل براي لینک سازی خودکار وب سايت شما را جريمه مي كند.

  • آینده بک لینک های لایه ای

استراتژی های جدید SEO به طور منظم در دهه 2020 به روز شده اند. به جرات می توان گفت که بک لینک، از جمله بک لینک دهی سطحی، یکی از فاکتورهای برتر در رتبه بندی وب سایت ها برای مدت طولانی بوده است و حداقل تا چند سال آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.

بک لینک های لایه 2 چیست 3

نحوه ایجاد لینک های لایه ای

ایجاد بک لینک هاي لايه اي نوعی استراتژی سئو است که به افزایش اعتبار دامنه و ایجاد ترافیک به وب سایت شما کمک می کند. درسته كه اين رويكرد کمی وقت گیر است، با این حال، قطعا ارزش خريد دارد.بک لینک لايه اي به عنوان لینک بیلدینگ لایه ای نیز شناخته می شود. این استراتژی معمولاً شامل سه سطح بک لینک است که بالاترین سطح مربوط به Tier 1 و پایین‌ترین سطح مربوط به Tier 3 است.

هدف اصلی بک لینک لايه اي پشتیبانی از صفحات وب سايت هايي كه به سايت شما لينك مي دهند. تأثیر بک لینک دهی لایه ای مانند الگوريتم هندسی است که در آن اعداد با هر مرحله بیشتر می شوند. اين الگو اگر وب سايتي پياده سازي شود ، انتظار می رود که كاربران آن به صورت تصاعدي افزايش پيدا كنند.

نحوه شروع ساخت بک لینک لایه ای
  • بك لينك لايه 1

بک لینک های موجود در این سطح بهترین و باکیفیت ترین بک لینک ها هستند و از وب سایت های معتبر با اعتبار دامنه بالا مي باشند. مثلا  نوشتن یک پست مهمان در سايت هاي ديگر براي شما بک لايه يك به ارمغان مي آورد. به طور کلی، بک لینک هايه يك سطح قوي دارند.در این مرحله حدود 2-3 لینک با كيفيت را انتخاب کنید. لینک های با کیفیت شامل رپورتاژ از منابع معتبر همچون سایت های مرتبط، سایت های خبری، رپورتاژهای وبلاگی (PBN) با کیفیت می باشد.

  • بك لينك لايه 2

در این مرحله، کیفیت و کمیت بک لینک ها متفاوت خواهد بود. در حالت ایده‌آل، باید حدود 8 تا 12 لینک در بك لينك لايه 2 باشد. برای مثال، اگر 3 بک لینک 1 داشته باشيد ، باید حدود 30 بک لینک در سطح 2 باشند. زيرا كه بک لینک‌های سطح 2 باعث تقویت اعتبار بک لینک های سطح 1 مي شوند.

در مورد کیفیت، بک لینک های لایه دوم نيز زياد سختگير نباشيد، معمولا انجمن ها، وبلاگ ها، صفحات رسانه های اجتماعی  و ارسال نظرات براي دريافت اين نوع بك لينك مناسب هستند.

  • بك لينك لايه سوم

برای ساختن بك لينك لايه 3، باید تعداد زیادی لینک ایجاد کنید.توصیه می شود اگر 30 بک لینک در لایه میانی داشته باشید، در این مرحله بايد حدود 300 لینک ایجاد كنيد.براي اين منظور استفاده از ابزارهای اتوماسیون لينك ساز مهم است، اما دقت كنيد توسط گوگل جريمه نشويد زیرا الگوریتم های موتورهای جستجو هر روز هوشمندتر می شوند.توجه کنید، در لایه ۳ نیز لینک هایی بسازید که به لایه ۲ لینک می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 0.5 دقیقه است